گوشی موبایل htc one x

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید.قیمت های گوشی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 
 

اگر به خاطر داشته باشید، HTC در MWC 2012 سری جدید تلفن های خود را با نام One رونمایی کرد که گل سرسبد آنها HTC One X بود . اسمارت فون زیبایی با صفحه 4‪.‬7 اینچی Super LCD2 که پردازنده ۴ هسته ای 1‪.‬5 گیگاهرتزی Tegra3 انویدیا را درون خود جای داده و از اواخر فروردین ماه وارد بازارهای جهانی شد. 

این همراه زیبا، چنان قدرتمند است که حتی بعد از معرفی Galaxy S III سامسونگ در چهارده اردبیهشت ماه، به عنوان یکی از رقیبان این سوگلی سامسونگ مطرح است و در بسیاری از آزمون ها و بنچمارک ها پا به پای آن جلو می رود. 

اگر قصد خرید یک موبایل هوشمندِ زیبا و کارآمد دارید، در ادامه مطلب با نارنجیهمراه باشید تا به بررسی کامل خصوصیات پرچمدار اچ تی سی بپردازیم.


طراحی

IMG_6348_htc_one_x_narenji.jpg

اگر از طرفداران دنیای اسمارت فون ها باشید، حتما می دانید که اچ تی سی به طراحی های چشم نواز و قرص و محکم خود مشهور است. این شرکت تایوانی در وان ایکس توانسته طراحی صنعتی را با تجربه کاربری در بالاترین سطح جمع کند. هر فردی که برای اولین بار One X را در دست بگیرد، ابتدا از خوش دستی و ارتباط میان خود و گوشی می گوید. به گونه ای که این اسمارت فون وقتی در دست تان قرار می گیرد، در کنار حس اطمینان و استحکام، تجربه جذابیت، ظرافت و زیبایی را هم به شما منتقل می کند.


IMG_6357_htc_one_x_narenji.jpg


طراحی آن کمی به طرح یک قایق نزدیک شده است. زیرا در ابتدا و انتها کمی نازک تر بوده و در وسط اندکی ضخامت بیشتری دارد. همین امر آن را هنگام مشاهده روی میز یا از پشت ویترین بسیار چشم نواز کرده است. استفاده مناسب از انحنا، خمیدگی و برجستگی ها، یک طراحی یک دست و چشم نواز را پیش روی شما مجسم می کند. البته با توجه به صفحه 4‪.‬7 اینچی این اسمارت فون، کار با آن حتی با دست های بزرگ هم معمولا نیازمند استفاده از دو دست است و هنگام کار با یک دست، احساس راحتی و امنیت نمی کنید. 

IMG_6355_htc_one_x_narenji.jpg

اچ تی سی در طراحی One X سعی کرده تا حد امکان به سمت سادگی برود و به همین دلیل تعداد پورت ها و دکمه ها را در آن به حداقل رسانده است. در بالای قسمت پشتی این اسمارت فون شما شاهد ورودی هدفون 3‪.‬5 میلیمتری آن هستید که هرچند درپوش ندارد، اما با قرار گرفتن در محل خم شدگی گوشی، به هیچ وجه آزار دهنده و بزرگ به نظر نمی رسد. در کنار آن هم محل ورود میکرو سیم کارت است که برای یکپارچگی با بدنه پلی کربنات یکپارچه آن، تنها با استفاده از میله نازک فلزی موجود در جعبه وان ایکس، می توانید آن را باز کرده و سیم کارت را جای گزاری کنید.


IMG_6352_htc_one_x_narenji.jpg

در پشت گوشی همینطور که از بالا به سمت پایین می آییم، دوربین آن قرار دارد که اچ تی سی تاکید فراوانی روی قابلیت های آن دارد. به همین دلیل این دوربین کمی از درون بدنه بیرون آمده و با یک حلقه فلزی زیبا احاطه شده است، تا نشان دهنده میزان اهمیت آن باشد. در کنار آن هم فلاش LED دوربین قرار دارد که برای هم خوانی با دوربین و حلقه دور آن، به صورت گرد طراحی شده است. 

درست در وسط بخش پشتی هم نام HTC حک شده که به دلیل فلزی و برجسته بودن، در کنار زیبایی، حس استحکام و قدرت را به کاربر منتقل می کند. کمی پایین تر هم لوگوی بیتز با رنگ قرمز و خاکستری قرار گرفته که در زیر آن ۸۴ سوراخ ریز اسپیکر این موبایل خودنمایی می کنند. این سوراخ ها تا حد زیادی بر بلندی صدا و کاهش نویز در وان ایکس تاثیر دارند.


IMG_6347_htc_one_x_narenji.jpg

در جلوی این اسمارت فون از هیچ دکمه فیزیکی استفاده نشده است، در بالای لوگوی htc می توانید دوربین 1‪.‬3 مگاپیکسلی 720p این موبایل را ببینید و در پایین هم از سه دکمه لمسی برای Home، Back و مولتی تسکینگ استفاده شده است. دکمه خاموش و روشن هم در لبه بالایی و شیب مخالف محل قرار گیری پورت هدفون قرار دارد. از این دکمه علاوه بر روشن و خاموش کردن گوشی، برای بیرون آوردن آن از حالت Sleep و روشن کردن صفحه نمایش هم استفاده می شود.


IMG_6351_htc_one_x_narenji.jpg

در سمت راست هم تنها یک دکمه باریک و کشیده مشاهده می کنید که از جنس بدنه پلی کربناتی گوشی است، که وظیفه کم و زیاد کردن صدا را بر عهده گرفته است. 

در انتهای پایینی وان ایکس هم که اندکی نازک تر از بخش بالایی طراحی شده، فقط روزنه میکروفون آن را می بینید.


سخت افزار

IMG_6354_htc_one_x_narenji.jpg

وقتی نگاهی به درون قالب زیبای HTC One X می اندازیم، با یک پهلوان قدرتمند روبرو هستیم. این اسمارت فون از پردازنده چهار هسته ای 1‪.‬5 گیگاهرتزی Nvidia Tegra 3 بهره می برد و واحد پردازش گرافیکی آن هم ULP GeForce است. البته در وان ایکس ویژه اپراتور AT‪&‬T برای بهره گیری از قابلیت 4G LTE از یک پردازنده اسنپ دراگون S4 دو هسته ای 1‪.‬5 گیگاهرتزی متعلق به شرکت کوالکام استفاده شده است. هرچند که در تست ها و بنچمارک ها تفاوت چندانی میان کارکرد این دو نسخه مشاهده نمی شود.


IMG_6356_htc_one_x_narenji.jpg

وان ایکس دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و یک گیگابایت رم است. اما به دلیل عدم وجود اسلات حافظه جانبی، شما امکان استفاده از فضای ذخیره سازی بیشتر را ندارید و همچنین از ۳۲ گیگابایت آن، تنها به ۲۶ گیگابایت دسترسی دارید و بقیه آن در اختیار سیستم عامل است. برای شارژ این اسمارت فون و همچنین اتصال آن به کامپیوتر و تلویزیون، یک پورت microUSB در سمت چپ آن تعبیه شده است. 

بدنه وان ایکس از جنس پلی کربنات مات بوده و در تست های مختلف سقوط، استحکام بسیار بالایی از خود نشان داده است. مزیت دیگر چنین بدنه ای، عدم تداخل با سیگنال های دریافتی و آنتن دهی بهتر موبایل است. ضخامت این موبایل تنها 8‪.‬9 میلیمتر بوده و یک محافظ از جنس گوریلا گلاس از صفحه نمایش آن مراقبت می کند. 

یکی دیگر از قابلیت های بسیار مهم سخت افزاری این موبایل، بهره گیری از NFC است که شما را قادر می سازد از عملکرد Android Beam در اپلیکیشن های بستنی حصیری (ICS) و همچنین دیگر مزایای این تکنولوژی بهره ببرید. امکانات ارتباطی این اسمارت فون هم بسیار متنوع بوده و شامل چهار باند GSM، چهار باند HSDPA، وای فای، ان اف سی، DLNA و بلوتوث هستند. نکته جالب و بسیار کاربردی این گوشی هم، امکان استفاده از آن به عنوان HotSpot است. به این صورت که شما اینترنت دریافتی توسط سیم کارت را به راحتی در اختیار دیگر ابزارهای مجهز به وای فای اطراف تان می گذارید و در حقیقت دستگاه موبایل شما به یک روتر یا مودم وای فای بیسیم برای تامین اینترنت دیگر ابزارها تبدیل می شود.


IMG_6365_htc_one_x_narenji.jpg

اچ تی سی وان ایکس از سیم کارت میکرو پشتیبانی می کند و شما برای استفاده از آن یا باید سیم کارت خود را برش زده، یا اینکه به دنبال سیم کارت های میکرو همچون سری جدید سیم کارت های ایرانسل باشید. 

برای اینکه محل قرارگیری سیم کارت لطمه ای به طراحی زیبای این گوشی نزند و همچنین به شکل بهتری در برابر گرد و خاک و رطوبت عایق بندی شود، محل ورود سیم کارت را باید با پین مخصوصی که همراه گوشی عرضه شده، باز کنید و سیم کارت را درون آن جا بزنید. تنها توجه داشته باشید که برای این کار بهتر است که تلفن همراه شما خاموش بوده یا در حالت Flight mode باشد.


نمایشگر

IMG_6367_htc_one_x_narenji.jpg

یکی از مواردی که در ساخت موبایل ها تاکید فراوانی بر آنها است و اچ تی سی هم از این قافله عقب نمانده، صفحه نمایشگر است. اچ تی سی بر روی این اسمارت فون خود از صفحه نمایش 4‪.‬7 اینچی بهره برده است که از نوع Super IPS LCD2 و با رزولوشن 1280 در 720 است. 

همان طور که در مقایسه این صفحه نمایش با محصول جدید سامسونگ(گلکسی اس سوم) گفتیم، شما در وان ایکس تراکم زیر-پیکسل بیشتری داشته و تصاویر دقیق و شفاف تری را مشاهده خواهید کرد. این صفحه که از نوع لمسی خازنی است، می تواند تا ۱۶ میلیون رنگ را به شما نشان دهد و از تراکم پیسکل ۳۱۶ ppi بهره می برد. برای مقایسه بد نیست بدانیم که در گلکسی نوت این میزان ۲۸۵ ppi و در گلکسی اس سوم ۳۰۶ ppi است. البته در نگاه اول هم این کیفیت صفحه نمایش به خوبی خود را نشان می دهد. هرچند که در زیر نور آفتاب و روشنایی روز، وضوح آن تقریبا همانند دیگر اسمارت فون های هم رده خود است.


صدا

IMG_63531_htc_one_x_narenji.jpg

همان گونه که انتظار می رود، بر روی این پرچمدار HTC هم از سیستم نرم افزاری Beats audio استفاده شده تا بهترین صدای ممکن از یک موبایل را در اختیارتان بگذارد. صدای این گوشی شفاف، واضح و به اندازه کافی بلند است که در محیط های دوستانه بتوانید به آهنگ های مورد نظرتان گوش دهید و هنگام استفاده از هدفون هم سیستم ویژه Beats موبایل فعال می شود. وان ایکس اولین اسمارت فون اچ تی سی است که از قابلیت بیتز تنها برای موسیقی بهره نبرده است و شما در همه اپلیکیشن ها صدا را به این صورت خواهید شنید. 

اما آنگونه که قبلا هم اعلام شده، نباید منتظر دیدن یک هدفون خوش آب و رنگ Beats به همراه این اسمارت فون اچ تی سی باشید. زیرا چندی است که این شرکت تصمیم گرفته که عرضه هدفون بیتز به همراه موبایل هایش را متوقف کند. البته هندزفری HTC عرضه شده به همراه این موبایل هم از کیفیت مناسب و قابل قبولی برخوردار است، اما چندان در گوش راحت نیست. پس اگر به دنبال کیفیت فوق العاده هستید، پیشنهاد می کنم که حتما به دنبال تهیه یک هدفون بیتز برای همراه هوشمند خوش صدای خود باشید.


دوربین

IMG_63521_htc_one_x_narenji.jpg

One X از دوربین ۸ مگاپیکسلی با اندازه تصویر 3264 در 2448 پیکسلی (در نسبت تصویر 4‪:‬3) بهره می برد و قابلیت ضبط ویدیویی با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. دوربین جلو آن هم با اینکه تنها 1‪.‬3 مگاپیکسل است، می تواند با کیفیت 720p به فیلمبرداری بپردازد. 

اگر چه در نگاه اول، این هم یک دوربین دیگر همانند بقیه ۸ مگاپیکسلی های موبایل ها به نظر برسد، اما اچ تی سی برای بهبود کیفیت عکسبرداری در موقعیت های مختلف و همچنین فیلمبرداری بدون پرش در آن سعی فراوانی کرده است. همچنین لنز فوکوس خودکار این دوربین با دهانه روزنه f/2.0 امکان عکس برداری در نور کم را هم به خوبی برای تان فراهم می کند. 

علاوه بر این، اچ تی سی برای انجام پردازش های مورد نیاز این دوربین از پردازنده جداگانه ImageChip استفاده کرده است و کار با دوربین باعث اشغال قدرت پردازشی سی پی یو چهار هسته ای آن نمی شود.


IMG_6396_htc_one_x_narenji.jpg

افکت های آماده ای که می توانید برای جالب تر نمودن عکس های تان هنگام عکسبرداری استفاده کنید، به جذابیت های دوربین این تلفن همراه هوشمند افزوده است. افکت یا فیلترهایی مانندDepth of field‪ یا Dots - Mono - country - sepia - Negative - Grayscale - Solarize عکس های جذاب و زیبا و منحصر به فردی را برای تان فراهم می آورند. نمونه هایی از حاصل کار با فیلتر های مختلف این دوربین را در انتهای مطلب می توانید مشاهده کنید. ‬ 

این دوربین تنظیمات بسیار فراوانی از قبیل self timer، Exposure،Contrast،Saturation و Sharpness را به صورت دستی برای تان فراهم می آورد. همچنین می توانید ISO آن را از ۱۰۰ تا ۸۰۰ تنظیم کرده و نوع وایت بالانس را انتخاب کنید. از امکانات جالب این دوربین می توان به عکسبرداری، همزمان با ضبط فیلم و امکان آپلود خودکار عکس های گرفته شده به اکانت فلیکر یا فیس بوک کاربر اشاره کرد. 

دوربین این موبایل بسیار سریع آماده به کار شده و امکانات خوبی در اختیارتان می گذارد، اما مهمترین ایراد آن را می توان اینترفیس یا رابط کاربری اش دانست که طراحی راضی کننده ای ندارد و گاهی باعث سردرگمی و مشکل برای کاربر می شود. همچنین در آزمون هایی که انجام دادیم، در نور کم، عکس ها اندکی نویز داشته و دانه دانه دیده می شوند. و البته در عکاسی از برخی فواصل و زاویه ها، صورت اشخاص کمی دچار کشیدگی می شد که بیشتر در عکس های پرتره و کلوزآپ قابل مشاهده بود. در نهایت این نکته را هم اضافه کنیم که دوربین در قسمت پشت تلفن کمی برجسته است و احتمال خش افتادن روی آن نسبتا زیاد است.


باتری

gsmarena_002-htc-one-x.jpg

HTC One X از یک باتری ۱۸۰۰ میلی آمپری لیتیوم پلیمر بهره می برد که هرچند از جدیدترین نمونه های باتری لیتیومی است، اما به نظر می رسد که در اسمارت فون های امروزی ‫(‬به خصوص با چنین اندازه صفحه ای‫)‬ استفاده از باتری کمتر از ۲۰۰۰ میلی آمپر آزاردهنده باشد‫.‬ 

ولی در عمل این اسمارت فون از نظر طول عمر و دوام باتری، تقریبا جزو دسته متوسط اسمارت فون ها است که البته با توجه به صفحه نمایش بزرگ آن، تا حدی قابل قبول به نظر می رسد. در صورتی که زیاد از One X تان کار می کشید، لازم است هر ۲۴ ساعت یک بار آن را شارژ کنید و در صورتی که میزان استفاده متوسطی دارید، باتری آن تا دو روز هم شما را همراهی خواهد کرد. 

همان گونه که در تصویر بالا می بینید، تست های آزمایشگاه سایت GSMArena هم بر این موضوع تاکید داشته و میانگین عمر باتری این همراه هوشمند را ۳۷ ساعت تخمین می زند.


سیستم عامل و پشتیبانی فارسی

IMG_6375_htc_one_x_narenji.jpg

سیستم عامل وان ایکس، اندروید نسخه 4‪.‬0‪.‬3 (بستنی حصیری) است که به ورژن 4‪.‬0 رابط کاربری HTC Sense مجهز شده است، تا محیط کاری زیبا و روان تری در اختیار داشته باشید. سرعت اچ تی سی سنس هم کاملا خوب بوده و هنگام کار چیزی از رقبایی چون تاچ ویز سامسونگ کم نمی آورد. اما اگر با اندروید 4‪.‬0 خالص بر روی گلکسی نکسوس کار کرده باشید، نسخه اندرویز وان ایکس می تواند کمی کند به نظر برسد. 

تنها مشکلی که در کار با سیستم عامل این موبایل هوشمند مشاهده شد و طی تست یک هفته ای، یکی دوبار با آن روبرو شدیم، مشکل موقت در لود صفحه اصلی یا Home Screen این دستگاه بود. به گونه ای که هنگام خروج ناگهانی از یک برنامه یا بازی سنگین، ممکن است ۸ تا ۱۰ ثانیه با علامت Loading‪...‬ مواجه شوید و پس از آن صفحه اول به نمایش در آید. اما سرعت جابجایی بین منوها و باز کردن برنامه های آن کاملا راضی کننده است. 

احتمالا می دانید که اندروید 4‪.‬0 به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می کند و هیچ مشکلی در مشاهده سایت ها، پیام ها و اس ام اس های دریافتی به زبان فارسی نخواهید داشت. اما برای تایپ فارسی در اچ تی سی وان ایکس نیاز به نصب اپلیکیشن هایی مانند Smart Keyboard Pro دارید. زیرا در لیست زبان های موجود روی این اسمارت فون، فارسی را نخواهید یافت. اما فونت مورد استفاده برای نمایش خط فارسی، بسیار زیبا انتخاب شده و به راحتی خوانده می شود. 

دو نکته ای که در میان ابزارهای این سیستم عامل بیشتر به چشم می آیند، مدیریت multitasking بهتر و همچنین نمایش زیباتر آب و هوا است. اگر از کاربران محصولات اسمارت فون اچ تی سی باشید، حتما با ویجت زیبا و تمام صفحه آب و هوای این شرکت آشنایی دارید. در نسخه جدید سنس، اچ تی سی جزئیات گرافیکی و انیمیشن زیباتر و دقیق تری را به ویجت آب و هوای خود افزوده است. علاوه بر این یکی از سه دکمه لمسی پایین صفحه نمایش این اسمارت فون به مدیریت مولتی تسک این گوشی اختصاص داده شده و با کلیک روی آن می توانید هشت برنامه آخر را که استفاده کرده اید، در دسترس داشته باشید. یا اینکه با استفاده از آن میان دو یا چند برنامه ای که در حال حاضر به آنها نیاز دارید، جابجا شوید.


IMG_6373_htc_one_x_narenji.jpg

یکی دیگر از بخش های اختصاصی و جدید پیش بینی شده توسط اچ تی سی در رابط کاربری جدید، اپلیکیشن Car است. با فعال کردن این اپلیکیشن، می توانید موبایل تان را به صورت افقی در جلو داشبورد ماشین قرار داده و به برخی برنامه های ضروری همچون ساعت، آب و هوا، رادیو اینترنتی، موسیقی و تلفن دسترسی داشته باشید. 

این بخش ها با آیکون های درشتی که به خوبی از دور دیده می شوند، بر روی صفحه موبایل به نمایش در می آیند. همچنین در این حالت برنامه اختصاصی موقعیت یاب اچ تی سی با نام HTC Locations در اختیارتان قرار می گیرد که به خوبی، همانند گوگل مپز یا N Drive سامسونگ می تواند شما را راهنمایی کند، در سرعت غیر مجاز به شما اخطار دهد و مسیر را برای تان مشخص نماید. هرچند که متاسفانه HTC هنوز نقشه ایران را به این اپلیکیشن خود نیفزوده است! البته این امکان را هم دارید که برنامه ناوبری پیش فرض HTC Car را به اپلیکیشن گوگل مپز نیز تغییر دهید.


جمع بندی

IMG_6358_htc_one_x_narenji.jpg

IMG_6363_htc_one_x_narenji.jpg

بدون شک این محصول HTC یکی از پرچمداران صنعت و هنر اندروید است. از نظر امکانات سخت افزاری تقریبا جلوتر از همه رقبای بازار فعلی (و یا حداقل هم پای آنها)‌ جلو می آید و تجربه کاربری روان، سریع و آسوده ای برای کاربر فراهم می کند. از لحاظ طراحی هم شما با یک اسمارت فون جذاب و چشمگیر روبرو هستید که همه جا مورد توجه قرار گرفته و نگاه ها را به سمت خودش جلب می کند. دقت به جزئیات و ریزه کاری های طراحی در این محصول اچ تی سی تا به آنجا پیش رفته که در همه بخش ها می توان آن را دید. حتی از شارژر تا بسته بندی وان ایکس، شما با یک محصول خاص و منحصر به فرد روبرو هستید. 

به جرات می توان گفت که صفحه نمایش آن در میان موبایل های فعلی، یک سروگردن بالاتر ایستاده است و من تا کنون تصاویری به این شفافی، دقت و رنگ هایی چنین طبیعی را در دیگر موبایل ها مشاهده نکرده ام. 

اگر بخواهیم HTC One X را در یک جمله خلاصه کنیم، صحبت نویسنده انگجت بهترین توصیف می تواند باشد: «در نهایت، خرید یک وان ایکس، بسیار شبیه خرید یک تک شاخ است -- موجودی وحشی، سریع، سفید، زیبا، گرانقیمت و دمدمی!» 

اچ تی سی وان ایکس هم اکنون در بازار ایران با قیمت یک میلیون و ده هزار تومان به فروش می رسد.


نمونه عکس ها و فیلترهای دوربین وان ایکس

در پایان بد نیست برای مشاهده کیفیت دوربین این اسمارت فون و همچنین فیلتر یا افکت های قابل استفاده در آن، برخی عکس های تهیه شده با آن را مشاهده کنید. برای مشاهده هر عکس در اندازه واقعی، بر روی آن کلیک کنید.


2012-05-10 10.41.40.jpg
بدون اعمال فیلتر

2012-05-10 10.42.45.jpg
با فیلتر Grayscale

2012-05-10 10.42.28.jpg
با فیلتر Negative

2012-05-10 10.42.50.jpg


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 30 / 4 / 1392برچسب:گوشی اچ تی سی,گوشی,موبایل,اچ تی سی,,

] [ 11:7 بعد از ظهر ] [ امیر حسین قاسمی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه